Suomen olympiajoukkue nousee Luhta Sportswear Companyn Icepeak-vaatemallistollaan urheilumuodin kansainväliseen kärkikastiin

Luhta Sportswear Companyn Icepeak-tuotemerkki on yksi Suomen kansainvälisesti menestyneimpiä urheilupukeutumisen merkkejä. Nyt Icepeak edustaa Suomea myös olympialaisissa. Marraskuun ensimmäisenä päivänä julkistettu olympialaisten vaatemallisto on yrityksen omien suunnittelijoiden käsialaa kattaen kaikki urheilijoiden edustus-, vapaa-ajan, harjoittelu- ja lämmittelyasut varsinaisen urheilusuorituksen ulkopuolella. 

Suomen tunnetuimmat elementit kuten puhdas Suomen luonto, Lapin mystiikka ja neljä vuodenaikaa ovat olleet inspiraationa mallistoon, jossa nähdään häivähdyksiä mm. kelohongan kuivuneesta pinnasta ja revontulista. Värejä ja kuoseja on yhdistelty rohkeasti tuoden samalla suomalaiset kansalliselementit kansainväliselle, 2020-luvun muotokielelle. Sinivalkoisuus näkyy edelleen yksittäisissä tuotteissa. Modernin suomalaisuuden ja globaalin kiinnostavuuden ohella asujen keskeinen elementti on niiden toimivuus.

”Mallistomme vahvuus on siinä, että tuotteet ovat kansainvälisesti uniikkeja. Vaatemallistoa inspiroineet elementit ovat aidosti Suomessa koettavia asioita, joita ei muilla ole. Urheilijat ovat kisapaikalla parhaimmillaan kolme viikkoa hyvin vaihtelevissa olosuhteissa. Lämpötilaeroa kisakylien välillä saattaa olla jopa 20 astetta. Vaatteiden pitää helposti mukautua eri sääolosuhteisiin”, painottaa Icepeakin brand director Panu Suominen. 

Luhta Sportswear Companyn ja Olympiakomitean yhteistyö sisältää kolmet olympialaiset: PyeongChang 2018, Tokio 2020 ja Peking 2022. Luhta Sportswear Companylle tämä tarkoittaa monipuolista lisäarvoa niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin. Olympialaisten tuoma näkyvyys luo liiketoiminnan kasvun mahdollisuuden erityisesti Aasian markkinoilla. 

”Kiina on yksi yrityksen merkittävistä kasvupanostusalueista. Icepeak on toiminut Kiinan vähittäiskauppamarkkinoilla jo yli viisi vuotta, ja valmistaudumme Pekingin olympialaisiin 2022 moninkertaistamalla nykyisten myymälöiden lukumäärän mm. Pekingissä, Harbinissa, Wuhanissa ja Shangaissa”, sanoo Luhta Sportswear Companyn sport divisioonan johtaja Juha Luhtanen.